پایگاه داده
 
هر چی که بخوای!!
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 27
بازدید کل : 16528
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

آشنائی اوليه با IPv6
اينترنت از بدو پيدايش تاكنون ، منشاء تحولات عظيمی در حيات بشريت بوده است  و ضريب استفاده از آن در اكثر كشورهای جهان همچنان سير صعودی را طی می نمايد. به  جرات می توان گفت كه طراحان اوليه اينترنت هرگز  تصور اينچنين رشدی را نمی كردند .  بديهی است كه طراحی انجام شده در برخی موارد پس از گذشت ده ها سال با چالش  های جدی مواجه  شود و انتظاری جزء اين هم وجود ندارد . به عنوان نمونه ، پروتكل IP كه يكی از پروتكل های اساسی در اينترنت است ، بگونه ای طراحی نشده  است كه  بتواند از تعداد بيشماری دستگاه و كاربر متصل به اينترنت حمايت نمايد . علاوه بر  اين ، هم اينك درخواست های متعددی مبنی بر استفاده از مواردی نظير  ويدئو ،  صوت و دستگاه های بی سيم  ( نظير موبايل ) توسط برنامه ها وجود دارد كه قطعا" در  آينده شتاب بيشتری خواهد گرفت . 
در اوايل سال 1990 ، IETF ( برگرفته از Internet Engineering Task Force   ) كه مسئوليت  استانداردسازی اينترنت را برعهده دارد  اعلام نمود كه  پروتكل IP ( با نام Ipv4 ) دارای محدوديت هائی در زمينه آدرس دهی است و از همان زمان بر طراحی نسخه ای جديد  از پروتكل فوق تاكيد و در نهايت در سال 1995 نسخه اوليه IPv6.0 آماده  گرديد .

ادامه را میتوانیددر ادامه مطلب مشاهده نمایید...


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:, توسط givargiz

بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت های دیگر، از مودم های وای فای استفاده می کنند. این مودم ها که بعضا قوی هم نیستند، ممکن است برخی اوقات کاربران را در آنتن دهی و سرعت کلافه کنند. برای تقویت آنتن دهی وای فای مودم، به طور مختصر در این مطلب پنج راهکار را به شما معرفی می کنیم.

 

 

 

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, توسط givargiz

بر روی My Computer کلیک راست کنید . و در این  قسمت Properties را کلیک کنید. وارد پنجره Properties System می شوید . که  از زبانه های گوناگون تشکیل شده در این قسمت زبانه Advanced را بزنید.در  قسمت Performance گزینه Settings را کلیک کنید .وارد قسمت Options  Performance می شوید .

در این  قسمت نیز زبانه Advanced را انتخاب کنید. در قسمت Virtual memory گزینه  Change را انتخاب کنید .در این قسمت مقدار رمی را که بطور پیش فرض انتخاب  شده را مشاهده می کنید . معمولا در رم های 256 این مفدار بین 768-384 متغیر است . که 384 حداقل و 768 حداکثر می باشد . درایوی را که می خواهید در آن  مقدار فضایی را اختصاص به رم دهید انتخاب کنید . گزینه Custom size را فعال کنید . اندازه های خود را در این قسمت وارد کنید .
بعد کلید Set را فشار دهید و تمامی پنجره های باز شده را Ok کنید . در صورت امکان کامپیوتر خود را Restart کنید.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:, توسط givargiz

۳۰ سال از زمانی که شرکت زیراکس اولین موس تجاری دنیا را رونمایی کرد می گذرد. شاید اغراق نباشد که بگوییم موس طلیعه دار عصر جدیدی در دنیای کامپیوترهای شخصی بوده است. کاربرانی با کمترین دانش می توانند تنها از روی شکل ها و با کلیک کردن، کار با کامپیوتر را تجربه کنند.

 .
 .
 .
ادامه را در ادامه مطلب مشاهده نمایید...

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:, توسط givargiz

در گردهمایی امنیتی Pwn۲Own صورت گرفت

نتایج حاصل از گردهمایی امنیتی Pwn۲Own نشان داد که هیچ یک از مرورگرهای اینترنتی معمول و کاربردی در مقابل هکر‌ها ایمن نیستند.

در این گردهمایی ۷ گروه مختلف شامل هکرهای انفرادی و تیم‌های هکری حضور یافتند تا مرورگرهای اینترنتی فایرفاکس، Internet Explorer، Chrome و Safari را از روی سرگرمی هک کنند که این اقدام به کمک نرم‌افزار Flash شرکت Adobe صورت گرفت.
هکر‌ها برای رسیدن به هدف یاد شده اقدامات تبهکارانه گسترده‌ای انجام ندادند و تصمیم نداشتند اقدامات آن‌ها در خارج از فضای مسابقه تبعات گسترده داشته باشد. با این وجود، هکر‌ها به راحتی توانستند مرورگرهای اینترنتی یاد شده را هک کنند که این امر کاربران و کار‌شناسان را بسیار نگران کرد. نکته جالب اینجاست که هر چهار مرورگر اینترنتی یاد شده در کمتر از ۵ دقیقه هک شدند.
در پایان این مسابقه اطلاعات مربوط به هک‌های صورت گرفته طی کنفرانس Chamber of Disclosures در اختیار شرکت‌های تولیدکننده مرورگرهای اینترنتی قرار داده شد. تمامی این شرکت‌ها هم اعلام کردند که برای رفع حفره‌های امنیتی کشف شده اقدام می‌کنند.
لازم به ذکر است که برندگان این رقابت برای هک کردن مرورگرهای اینترنتی در مجموع ۴۵۰ هزار دلار جایزه گرفتند


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:, توسط givargiz

با داشتن این برنامه؛ علاوه بر توان باز کردن فایل‌های zip و rar شما می‌توانید هر فایل دیگری را فشرده کنید.
یکی از از اولین کاربردهای فشرده کردن؛ کوچک کردن یک فایل است. اما همیشه هم اینطور نیست. یعنی یک فایل ممکن است فشرده شود؛ اما کوچک نشود. اکثر فایلهای مدیا اینطور هستند.
اما فایده دیگری هم این فشرده‌سازی دارد. یعنی گاهی شما یک فولدر دارید که می‌خواهید آن را آپلود کنید. یا ایمیل کنید. اما سرور شما به شما اجازه آپلود کردن فولدر را‌ نمی‌دهد. و شما مجاز خواهید بود فقط «فایل» بفرستید. پس در اینجا شما با همین برنامه‌؛ می‌توانید آن فولدر را فشرده کنید. تا تبدیل به یک فایل با فرمت rar شود. (یعنی فولدر را تبدیل به فایل می‌کنید)
گاهی هم شاهد بوده‌اید مثلا یک فایل اجرایی را می‌خواهید برای کسی ایمیل کنید. اما سرور آن ایمیل، به شما می‌گوید شما دارید ویروس می‌فرستید! و به شما اجازه ارسال نمی‌دهد. در اینجا هم شما با rar کردن آن فایل؛ آن را از حالت اجرایی خارج می‌کنید. و اسکنر آن وب‌مستر توان این که بفهمد این فایل درونش چی است را از دست می‌دهد. پس به راحتی فایل‌تان را می‌فرستید.

با گشتن در منوهای این برنامه؛ دیگر فایده‌های این برنامه را هم می‌توانید کشف کنید. مثلا قبل از فشرده کردن؛ در تب advenced می‌توانید برای فایل فشرده‌تان یک رمز بگذارید. تا کسی که می‌خواهد آن را باز کند؛ بدون رمز نتواند. البته یادتان باشد شکستن این گونه رمزها کار سختی نیست.
گاهی فشرده کردن یک فایل بزرگ؛ مقدار زیادی از CPU شما را به خودش مشغول می‌کند. و اگر با سیستم چندان قوی‌ای نباشید؛ شاید خیلی هم طول بکشد. البته سیستم‌‌های چند هسته‌ای مشکلی در این باره ندارند.
و یک مطلب دیگر! بعد از نصب این برنامه؛ گزینه‌هایی روی منوی راست‌کلیک شما اضافه خواهد شد. که بعد از آن شما هیچ‌وقت نیازی به باز کردن خود برنامه ندارید. بلکه با راست‌کلیک کردن روی هر فایل یا فولدی؛‌ می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.
برای اینکه خیلی هم منوی راست‌‌کلیک شما شلوغ نشود؛ هنگام نصب برنامه حواستان باشد که می‌توانید گزینه‌هایی را که قرار است به این منو اضافه شود؛‌ انتخاب کنید.لذا فقط کافی  است دو گزینه فشرده کردن و باز کردن را انتخاب کنید.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:, توسط givargiz

کمپانی کینگستون یک میکرو یو اس بی جالبی (میکرودو)ساخته که به گوشی و تبلت اندرویدی شما وصل شده و برای ذخیره اطلاعات در خدمت شما قرار می گیرد.

آنچه کینگستون DataTraveler MicroDuo نام نهاده در واقع یک فلش درایو ظریف و شیک است هم اتصال میرکو یو اس بی و هم یو اس بی کامل را در اختیار شما قرار می دهد و هر دستگاهی که یو اس بی را پشتیبانی کند، به این فلش درایو وصل می شود.

 

 

تئوری این بوده که در لحظه ای فوری نیاز به یک فایل ویدئویی را پرزنتیشن داشته و می خواهید از پی سی به تبلت منتقل کنید. در این حالت یو اس بی را به لپ تاپ زده و بعد از کپی کردن فایل، دوباره یو اس بی را به تبلت زده و آن را انتقال می دهید.

 حتی به جای استفاده از محیط کلود برای دریافت فایل می توانید از این یو اس بی و میکرو یو اس بی به صورت فوری استفاده کنید تا مشکل نقل و انتقال پیدا نکنید.

 سیار کردن موسیقی های دست چین شده روی این یو اس بی و زدن فوری آن به تبلت یا گوشی هوشمند یا لپ تاپ ، حسن دیگر این وسیله نوظهور و کارآ است.

 گرفتن فایل پشتیبان از عکسها روی "میکرودو" در حال سفر برای نقل و انتقالات بدون دردسر از دیگر ویژگی های ان به شمار می رود.یک دسته کوچک 90 درجه نیز روی ان تعبیه شده که کار پلاگ و بیرون کشیدن میکرودو را آسان می سازد.

 میکرودو در حجم 8 گیگ 7.50 پوند و حجم 16 گیگ 9.90 پوند و حجم 32 گیگ با 5 سال گارانتی 16.30 پوند قیمت دارد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:, توسط givargiz

wifi مخفف کلمات Wireless Fidelity می باشد و در حقیقت یک شبکه بی سیم است که مانند امواج رادیو و تلویزیون و سیستم های تلفن همراه از امواج رادیویی استفاده می کند. برقراری ارتباط با شبکه بی سیم شباهت زیادی به یک ارتباط رادیویی دو طرفه (مانند بی سیم پلیس) دارد.

آنچه رخ می دهد به این شکل است:

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید...



ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 1 فروردين 1393برچسب:, توسط givargiz