پایگاه داده
 
هر چی که بخوای!!
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 16526
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

 

بررسی USB v2.0:

این نسخه از یو‌اس‌بی در سال 2000 میلادی معرفی شد؛ اغلب سیستم‌های سخت‌افزاری موجود در جهان که قبل از سال 2011 میلادی وارد بازار شده‌اند، از این نسخه استفاده می‌کنند.

 

ویژگی‌های USB v2.0:

نسخه دوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده با سرعت حداکثر 480 مگابیت در ثانیه را داراست که در مقایسه با نسخه اول آن، بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. در این نسخه‌ یو‌اس‌بی، تعداد چهار خط اتصال دهنده وجود دارند. دو عدد از این خطوط، برای جابجایی داده، یکی از آن‌ها به عنوان تغذیه کننده برق و دیگری به عنوان اتصال‌دهنده به زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نسخه از یو‌اس‌بی می‌تواند در آن واحد تنها به ارسال و یا دریافت داده بپردازد؛ این بدان معنی است که USB v2.0 نمی‌تواند همزمان داده را ارسال و دریافت کند. جریان برقی که از این نسخه از یو‌اس‌بی عبور می‌کند برابر با 100 میلی‌آمپر است که مقدار زیادی نیست.

 

 

 

بررسی USB v3.0:

این نسخه از یو‌اس‌بی، آخرین و جدیدترین نسخه ارائه شده از این فناوری می‌باشد که در سال 2008 معرفی شد و در مقایسه با نسخه‌های پیشین، برتری‌های بیشتری دارد.

ویژگی‌های USB v3.0:

نسخه سوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده، با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه را داراست. این مقدار، تقریبا ده برابر سرعت انتقال داده در نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌باشد.در این نسخه، تعداد هشت اتصال دهنده وجود دارند که دو عدد از آن‌ها برای انتقال داده، دو عدد از آن‌ها برای دریافت داده و مابقی نیز به عنوان تقویت کننده سرعت انتقال داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با استفاده از USB v3.0، می‌توان در آن واحد و با حداکثر سرعت اقدام به ارسال و دریافت داده نمود. همچنین در این نسخه از یو‌اس‌بی، یک تغذیه کننده برق با جریان 900 میلی‌آمپر وجود دارد که تقریبا 9 برابر بیشتر از نسخه دوم یو‌اس‌بی است و می‌توان به طور همزمان، چهار دستگاه را الکترونیکی را شارژ نمود. در USB v2.0 می‌توان تنها یک دستگاه را در یک لحظه شارژ نمود.

نسخه سوم یو‌اس‌بی ویژگی‌های کاربردی دیگری نیز دارد؛ برای مثال فرض کنیم یک دستگاه جانبی، مانند پرینتر را از طریق این درگاه به کامپیوتر خود وصل می‌کنید، چنانچه بعد از یک مدت زمان خاص، از این دستگاه استفاده نشود، ارتباط آن با کامپبوتر به صورت خودکار قطع می‌شود تا از اصراف برق جلوگیری به عمل آید.

 

 

تفاوت‌ نسخه‌های دوم و سوم یو‌اس‌بی:

- سرعت:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه اقدام به ارسال و دریافت داده کند. این مقدار، حدودا ده برابر بیشتر از سرعتی است که نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌توانست این کار را انجام دهد.

- تعداد خطوط اتصال دهنده:

نسخه سوم یو‌اس‌بی مجهز به 8 خط اتصال دهنده است و می‌تواند به طور همزمان به ارسال و دریافت داده بپردازد. این در حالی است که نسخه دوم این فناوری از چهار خط اتصال دهنده تشکیل شده است.

- منبع تغذیه برق:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند جریان 900 میلی‌آمپر را از خود عبور دهد؛ این مقدار در نسخه دوم برابر با 100 میلی‌آمپر است.

- پهنای باند:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند به طور همزمان و با حداکثر سرعت به ارسال و دریافت داده بپردازد. اما نسخه دوم آن در یک لحظه، فقط می‌تواند به ارسال یا دریافت داده اقدام کند.

- تفاوت‌های ظاهری:

برای تشخیص USB v3.0 و USB v2.0، تنها کافیست به رنگ درگاه مورد استفاده در آن‌ها نگاه کنید، نسخه سوم یو‌اس‌بی به رنگ آبی و نسخه دوم آن به رنگ مشکی ساخته شده‌اند.

با استفاده از USB v3.0، می‌توان در آن واحد و با حداکثر سرعت اقدام به ارسال و دریافت داده نمود. همچنین در این نسخه از یو‌اس‌بی، یک تغذیه کننده برق با جریان 900 میلی‌آمپر وجود دارد که تقریبا 9 برابر بیشتر از نسخه دوم یو‌اس‌بی است و می‌توان به طور همزمان، چهار دستگاه را الکترونیکی را شارژ نمود. در USB v2.0 می‌توان تنها یک دستگاه را در یک لحظه شارژ نمود.

نسخه سوم یو‌اس‌بی ویژگی‌های کاربردی دیگری نیز دارد؛ برای مثال فرض کنیم یک دستگاه جانبی، مانند پرینتر را از طریق این درگاه به کامپیوتر خود وصل می‌کنید، چنانچه بعد از یک مدت زمان خاص، از این دستگاه استفاده نشود، ارتباط آن با کامپبوتر به صورت خودکار قطع می‌شود تا از اصراف برق جلوگیری به عمل آید.

جدول مقایسه USB v2.0 با USB v3.0:

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

 

 

برای اولین بار و در دهه 1990 میلادی، یو‌اس‌بی معرفی گشت و عملیات توسعه آن آغاز شد. توسعه این فناوری به سه بخش کابل، اتصال دهنده‌ها و پروتکل‌های برقراری ارتباط برای انتقال داده تقسیم می‌شد. امروزه اغلب گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی از این فناوری برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و یا حتی شارژ شدن استفاده می‌کنند.

اولین نسخه یو‌اس‌بی در سال 1990 میلادی معرفی شد؛ نسخه دوم این فناوری در سال 2000 و همچنین نسخه سوم آن نیز در سال 2008 به طور رسمی معرفی شدند. بنابر این نسخه‌های مختلف این فناوری عبارت‌اند از:

  • USB v1.0
  • USB v2.0
  • USB v3.0


USB يك راه استاندارد شده و راحت را براى اتصال تا ۱۲۷ سخت افزار مختلف به يك كامپيوتر در اختيار شما قرار مى دهد. هر سخت افزار مى تواند حداكثر تا ۶ مگابايت در ثانيه از پهناى باند استفاده كند كه براى تعداد بسيارى از سخت افزارهاى جانبى كه اغلب مردم مى خواهند به كامپيوتر خود متصل كنند به اندازه كافى سريع است. امروزه تقريبا تمام سخت افزارهايى كه ساخته مى شوند USB را دارا مى باشند. اتصال يك سخت افزار USB به كامپيوتر بسيار آسان است. درگاه USB را در پشت كامپيوتر پيدا كنيد و اتصال دهنده USB را به آن متصل كنيد. چنانچه دستگاه شما جديد باشد سيستم عامل آن را به طور خودكار شناسايى كرده و ديسك راه انداز را مى خواهد. چنانچه دستگاه نصب شده باشد كامپيوتر USB را فعال ساخته و شروع به ارتباط مى كند. (USB مى تواند در هر زمان به كامپيوتر وصل و يا از آن جدا شود). اغلب سخت افزارهاى USB با كابل مخصوص خود ارايه مى شوند و كابل يك فيش A دارد. در غير اينصورت فيش آن به صورت B مى باشد. اتصال A به صورت Upstream به سمت كامپيوتر عمل مى كند در حالى كه اتصال B در جهت Downstream عمل كرده و به واحدهاى مجزا متصل مى شود.


با استفاده از اتصال دهنده هاى مختلف در حالت Upstream و Downstream اختلال غير ممكن است. اگر شما يك كابل اتصال دهنده B را به يك سخت افزار متصل كنيد مى دانيد كه كار خواهد كرد. به طور مشابه شما مى توانيد هر اتصال دهنده A را به هر سوكت A متصل كنيد. USB استاندارد تا ۱۲۷ دستگاه را پشتيبانى مى كند و USB HUB ها نيز يكى از شاخه هاى اين استاندارد هستند. يك هاب معمولا داراى ۴ پورت مى باشد ولى ممكن است بيشتر باشد. شما هاب مورد نظر را به كامپيوتر خود وصل كنيد و بقيه دستگاه ها يا حتى هاب ديگرى را به اين هاب وصل مى كنيد. با زنجيرى شدن اين HUBها به يكديگر شما مى توانيد ده ها در گاه USB قابل دسترس با يك كامپيوتر داشته باشيد. HUBها مى توانند روشن و يا خاموش شوند.

 

چنانكه جلوتر خواهيد ديد USB استاندارد به دستگاه ها اين اجازه را مى دهد تا برق خود را از USB Connection بگيرند. مشخص است كه يك دستگاه پر مصرف مثل يك پرينتر و يا يك اسكنر خودشان برق مورد احتياجشان را تامين مى كنند اما دستگاه هاى كم ولتاژ مثل Mouseها يا دوربين هاى Digital به منظور ساده تر شدن برقشان را از USB دريافت مى كنند. برق (تا ۵۰۰ ميلى آمپر در ۵ ولت) از كامپيوتر مى آيد. اگر شما تعداد زيادى از دستگاه هاى Self Powered مثل پرينتر و اسكنر داشته باشيد در آن صورت Hub شما احتياجى به برق نخواهد داشت. هيچ كدام از اين دستگاه ها كه به Hub متصل شده اند احتياج به برق اضافه ندارند بلكه كامپيوتر آن را تامين مى كند. اگر چنانچه تعداد زيادى دستگاه هاى بودن منبع تغذيه مثل Mouse و دوربين ها را داشته باشيد احتمالا به يك هاب با منبع تغذيه احتياج پيدا خواهيد كرد. هاب Transformer مخصوص خود را دارد كه برق لازم براى bus را تامين مى كند. بنابراين دستگاه ها بار زيادى به منبع تغذيه كامپيوتر شما وارد نمى كنند. 
 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

کتاب چگونه به زبان ++C برنامه بنویسیم از دیتل و دیتل  (daitel-and-daitel) یکی از بهترین کتاب ها  و به عنوان مرجع در زمینه برنامه نویسی به زبان ++C هست . این کتاب به صورت pdf و به حجم 12 مگابایت میباشد که برای دانلود شما عزیزان بصورت لینک مستقیم قرار داده شده است.

 

 

لینک دانلود :لینک مستقیم 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:دانلود کتاب دیتل اند دیتل,دانلود,کتاب ,دیتل اند دیتل , daitel&daitel,daitel-and-daitel, توسط givargiz

اغلب در‌مورد ایده‌های مبتکرانه‌ای که هکرها برای نفوذ به سیستم‌های امنیتی از آن استفاده می‌کنند صحبت می‌کنیم اما خیلی‌کم اتفاق می‌افتد که بتوانیم روند انجام این کار را ببینیم. در ادامه مطلب دستگاهی که برای سرقت رمز عبور شما استفاده می‌شود را مشاهده می‌کنید.

 

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

 

 

 

سه هکر (( georgia tech)) نشان دادند که چگونه می‌توان آیفون‌ها و آیپدها را با  استفاده از بدافزارهایی که از برنامه‌های معمولی تقلید می‌کنند در کمتر از  60 ثانیه و با استفاده از یک شارژر خرابکار هک کرد

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

معرفی انواع هکر ها:


بعد از گذشت مدتی ، از فراگیر شدن نحوه‌های هکینگ در کشورمان و غیر مجاز شناخته شدن آن ؛ بهتر است تا انواع هکر‌ها را معرفی کنم تا همه ی آن‌ها را با هم یکسان نشمارید !
برای مشاهده و آشنایی با انواع هکر‌ها به ادامه مطلب مراجعه کنید .
اول از همه ، یک معرفی کوتاه از همه داشته باشیم . هکر‌ها به سه دسته تقسیم میشوند : وایت هت ، گری هت ، بلک هت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازم.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz
 
 

گروه فناوریهای نوین: هکرها امروزه به عنوان بزرگترین مجرمان انفورماتیکی شناخته می شوند که با سرقت و سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران شبکه اهداف ضد انسانی و شومی را دنبال می کنند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، هکرها چگونه شکل گرفته اند و کاربران شبکه تا چه حد درباره گذشته آنها اطلاعات دارند. یک مجله معتبر علمی در سلسله گزارشاتی به نام "20 چیزی که درباره آن نمی دانید" به معرفی مسائل عجیبی درباره موضوعات مختلف علمی پرداخته است که شاید کمتر کسی شنیده باشد. به منظور جذابیت موضوع، خبرگزاری مهر هر شنبه یکی از گزارشها را با ذکر 10 نکته منتشر کند. در قسمت دوم از این سلسله گزارشات به بررسی 10 نکته عجیب درباره هکرها می پردازیم.... ----->در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

چیپ فلش COB عبارتی است که تقریبا تنها مهندسان کامپیوتر معنایش را می‌دانند و افراد عادی دانش و اطلاعات کافی در مورد آن ندارند. اما باید بدانید که این فناوری تقریبا در تمامی جنبه‌ها و بخش‌های زندگی بشر امروز حتی در لوازم خانگی نیز کاربرد دارد.  
یک چیپ فلش COB از نظر ظاهری شبیه به فلش های(( USB)) متداول بازار است منتها با یک استثنا: می‌توان این فلش‌ها را با ابعادی به مراتب کوچک‌تر از انواع معمول تولید کرد.
از فناوری COB یا (( Chip-on-Board)) در کارت حافظه دوربین‌های دیجیتال وگوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد یا همانگونه که گفته شد در فلش های USB کوچک نیز یافت می‌شود.

 

مطالب بیشتر در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

کتاب ترکیبیات نوشته ی علیرضا علیپور که شامل چارت درسی مبانی ترکیبیات است. به زبان فارسی  و به حجم 8.5 مگابایت است

 

لینک دانلود:لینک مستقیم


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:کتاب ترکیبیات علیرضا علیپور,ترکیبیات,مبانی ترکیبیات,علیرضا علیپور, توسط givargiz

 

در فایل زیر مجوعه ی 14 فایل pdf در یک فایل زیپ میباشد که به آموزش ++c برای مبتدیان و حالت پیشرفته میباشد.و همه ی کتاب ها به زبان فارسی  هستند و حجم فایل  12 مگابابیت میباشد.

 

لینک دانلود : لینک مستقیم


ادامه مطلب


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد