پایگاه داده
 
هر چی که بخوای!!
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 16524
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

در این مطلب فایل وردی را که  برای دانلود گذاشته ام  یک برنامه کامپیوتری  است از تمرینات برنامه سازی پیشرفته که در این برنامه یک فایل  تکست را از ورودی خوانده و همه ی کاراکتر ها را چاپ کرده و  تعداد آکولاد های باز و بسته  و همچنین  کروشه های باز و بسته را میشمارد وچاپ میکند.حجم فایل: 12kb

 

لینک دانلود: دانلود مستقیم


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

چگونه دو کامپیوتر را با کابل USB یکدیگر متصل کنیم؟

آیا می دانید که می توان ۲ کامپیوتر را با یک کابل USBــ USB ساده به یکدیگر متصل کرد؟

اگر دو کامپیوتر در خانه یا محل کار خود دارید که برای استفاده اشتراکی از فایلهای موجود در هر کدام می خواهید آن دو را به یکدیگر وصل کنید. این روش یکی از سریعترین روشهای موجود است.

برای اتصال دو کامپیوتر استفاده از یک هاب یا روتر همیشه کار معقولی نیست. بلکه استفاده از یک کابل USBــ USB بسیار کاربردی و عملی تر است. با این روش حتی می توانید اتصال اینترنتی را بین دو کامپیوتر به اشتراک بگذارید.

در این آموزش کوتاه برای شما نحوه اتصال دو کامپیوتر با یک کابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده می شود.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

پرینتر لیزر با کمک الکتریسیته ساکن کار می کند. یک استوانه چرخان الکتریسیته را بوجود می آورد. و یک اشعه نازک لیزر به این استوانه تابیده می شود و به شکل متن یا تصویری که باید پرینت گرفته شود یک صفحه با نواحی حامل بار های مثبت و منفی تشکیل می شود این صفحه بوسیله تونر که دارای پودر های با بار مثبت است پوشانده می شود بنابراین آن نواحی از صفحه که دارای بار منفی هستند این پودرها را جذب می کنند پس از آن کاغذ از روی آن عبور داده می شود تا تصویر مورد نظر روی ان بوجود آید. در مرحله بعد کاغذ باید از غلتک های داغ عبور کند تا پودر روی کاغذ سوخته و دائمی شود. در هر پرینتر لیزر رنگی  چند مرحله برای این کار وجود دارد تا رنگهای مختلف را با هم مخلوط کنند.

سرعت و قیمت مناسب نسبت به عملکرد خوب باعث شده است تا پرینتر های لیزر برای حرفه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص نوع سیاه و سفید آن با قیمت نسبتا ارزان در بسیاری از ادارات و شرکتها و حتی خانه ها یافت می شود. ولی پرینتر لیزر رنگی هنوز برای بسیاری از افراد گران است و فقط برای کارهای حرفه ای استفاده می شود که احتیاج به کیفیت بسیار عالی دارند. پرینتر های لیزر زبان فرمان خود را دارند که اطلاعات دیجیتال دریافتی را به یک فایل تصویری از نوع Bitmap تبدیل می کنند که در نهایت پرینت گرفته می شوند. قابلیتهای Adobe post script در بسیاری از پرینتر های لیزر یافت می شود که آنها را برای طراحان گرافیک بسیار مناسب کرده است. زبان PCL شرکت HP یکی دیگر از زبانهای معمول است که در پرینترهای لیزر استفاده می شود.

در سال ۱۹۸۴ کمپانی HP  اولین پرینتر لیزر رومیزی را تولید کرد و اکنون پرینتر های لیزر به وفور در بازار یافت می شوند و طرفداران بسیار دارند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

اگر شما هم روزانه فایل های زیادی را از طریق درگاه بلوتوث گوشی آندرویدی خود به دوستان و آشنایان و حتی خانواده خود ارسال می کنید و بعضا برای فایل های با حجم بالا مدت زمان طولانی ای را منتظر می مانید و با خود آرزو می کردید که ای کاش قادر بودید فایل ها را سرعت بالاتر ارسال کنید يک نرم افزار فوق العاده برای شما در نظر گرفته ایم . Zapya یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای ارسال فایل از طریق وایرلس برای گوشی های اندروید است که قادر مي باشد فایل ها را از طریق وایرلس با سرعت باور نکردنی 2 مگابایت بر ثانیه ارسال نماید!

 

کار با این نرم افزار بسیار ساده و روان است و نیاز به هیچ گونه آموزش قبلی ندارد . برای اینکه بتوانید فایل هایتان را توسط این نرم افزار ارسال نمایید فقط کافیست این نرم افزار بر روی هر دو گوشی گیرنده وفرستنده نصب باشد سپس به انتقال فایل هایتان پرداخته و از سرعت بالای انتقال لذت ببرید . 

 

 

 

 

ویژگی ها : 
 
قابلیت انتقال همه نوع فایل از طریق درگاه وایرلس ( حتی فایل های Apk نرم افزارها و بازی ها ) 
سرعت انتقال رویایی 2 مگابایت بر ثانیه 
اینترفیس بسیار شیک و سبک 
حجم کم 2 مگابایت برای ارسال به گوشی های دوستانتان و استفاده از نرم افزار
 
 

راهنمای استفاده از نرم افزار : پس از اولین ورود به نرم افزار یک آواتار ( عکس ) برای خود انتخاب کنید . حال گزینه Creat group را انتخاب نمایید . حالا در گوشی طرف مقابل با انتخاب Join و  عملیات سرچ گوشی شما پیدا شده و سپس قادر به ارسال فایل و استفاده از نرم افزار هستید . 

 

 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

افزونه‌های مرورگرها اگرچه بسیار مفید هستند اما می‌توانند باعث افزایش حافظه‌ی مصرفی مرورگر شده و در نتیجه سرعت آن را کاهش دهند. در زیر با ما همراه باشید تا در مورد هر مرورگر به بررسی این مطلب بپردازیم.

 

Mozilla Firefox

فایرفاکس برخلاف رابط کاربری ساده‌اش در این مورد چندان ساده رفتار نمی‌کند. البته برای این مشکل نیز افزونه‌ای وجود دارد که شما می‌توانید برای دیدن میزان مصرف حافظه سایر افزونه‌ها آن را نصب کنید و پس از استفاده غیرفعالش کنید. برای این کار افزونه about:addons-memory extension را نصب کنید و آن را در تبی باز کنید. در تب باز شده شما می‌توانید لیستی از افزونه‌های نصب شده را بر حسب میزان حافظه‌ی مصرفی ببینید. بنابراین می‌توانید افزونه‌های غیر ضروری و حافظه بر خود را غیر فعال یا پاک کنید.

Google Chrome

کروم مرورگری با قابلیت پردازش چندگانه است که شما می‌توانید با استفاده از مدیریت برنامه داخلی این مرورگر بر افزونه‌های نصب شده، میزان پردازش اختصاص یافته و حافظه مصرفی آن‌ها نظارت داشته باشید. برای دسترسی به این ابزار مدیریتی کافی است کلید کنترل و Esc را با هم فشار دهید. توجه داشته باشید که تنها افزونه‌هایی که در پس زمینه اجرا شده‌اند در این جا نمایش داده می‌شوند ولی افزونه‌هایی که کدی را به صفحات بارگذاری شده شما اضافه می‌کنند از دید شما پنهان خواهند بود.

 

Internet Explorer

IEبرخلاف سایرین، تخمینی از حافظه مصرفی نمی‌دهد بلکه مدت زمانی را که هر افزونه برای اجرا به آن نیاز دارد نمایش می‌دهد. از روی این مدت زمان می‌توانید مقیاسی برای سنگینی هر افزونه داشته باشید، طبیعی است که هرچه اجرای یک افزونه بیشتر طول بکشد، حافظه‌ی مصرفی توسط آن نیز بیشتر است.

برای دستیابی به این اطلاعات منوی تنظیمات را در IE باز کنید و بخش Manage Add-ons را انتخاب کنید. برای غیرفعال کردن یک افزونه کافی است آن را انتخاب کنید و دکمه Disable را بفشارید. IE همچنین معیاری به نام Navigation Time را به شما نمایش می‌دهد که مربوط به زمان اضافه شده برای بارگذاری هر صفحه به واسطه ی وجود آن افزونه است.

 

استفاده از حالت امن

در واقع تخمین واقعی میزان کندی ناشی از افزونه‌ها بسیار دشوار است اما با استفاده از این حالت شما می‌توانید مقایسه‌ای از سرعت مرورگر در حالت با و بدون افزونه‌ها را داشته باشید. بنابراین اگر مرورگر شما در حالت امن سرعت خیلی بیشتری داشت می‌توانید با اجرای مجدد آن در حال عادی و غیرفعال کردن نوبتی افزونه‌های افزونه‌های کند کننده را پیدا کنید.

برای این کار در مرورگر فایرفاکس کافی است به بخش Help بروید و سپس روی گزینه ی Restart with Add-Ons Disabled کلیک کنید.

برای این کار در Google Chrome بر روی آیکون کروم کلیک راست کنید و سپس در بخش Option، گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. سپس بدون انتخاب هیچ افزونه‌ای Ok را بزنید. حال کافی است از کروم خارج شوید و مجددا آن را اجرا کنید. برای بازگرداندن افزونه‌های هم کافی است همین مراحل را به عکس طی کنید.

در مورد Internet Explorer برای ویندوز 7 به آدرس زیر بروید:

All Programs -> Accessories -> System Tools -> Internet Explorer (No Add-ons)

و سپس میانبر را اجرا کنید. برای ویندوز 8 هم کافی است دو کلید Windows Key + R را بفشارید سپس عبارت iexplore.exe –extoff را تایپ کنید و اینتر را بزنید.

در نهایت اینکه اگرچه افزونه‌ها بسیار مفیداند اما سعی کنید تنها از افزونه‌هایی استفاده کنید که ضروری اند. هرچند افزونه‌ها برنامه‌هایی کم حجم هستند ولی اضافه شدن آن‌ها به هم می‌تواند باعث کندی شدید مرورگر شما بشود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

 

 

 

ویروس‌های کامپیوتری، ماهیت مخربی دارند؛ با این حال یکی از بهترین ابزارها برای مطالعه کارکرد کامپیوتر محسوب می‌شوند. در این قسمت از سری «کوتاه اما کاربردی» با نحوه ساخت یک ویروس کامپیوتری آشنا خواهیم شد.

ویروس‌ها با توجه به عملکردی که دارند، دسته‌بندی می‌شوند. در این بخش با ویروسی آشنا خواهیم شد که ماوس را غیرفعال نموده و با توجه به این خاصیت در دسته ویروس‌های مخرب قرار می‌گیرد.

این ویروس،باعث غیر فعال شدن ماوس خواهد شد .پس بهتر است قبل از اجرا نمودن آن به خوبی فکر کنید.

برای نوشتن ویروسی که ماوس را غیرفعال می‌کند مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: نرم‌افزار Notepad را اجرا کنید.

گام دوم: کد زیر را در آن کپی کنید.

 

rem ---------------------------------
rem Disable Mouse set key="HKEY_LOCAL_MACHINE\system\CurrentControlSet\Services\Mouclass"
reg delete %key%
reg add %key% /v Start /t REG_DWORD /d 4
rem ---------------------------------

 

گام سوم: فایل متنی را به صورت Virus.bat ذخیره کنید.

گام چهارم: تمام! شما به همین سادگی یک ویروس کامپیوتری ساختید.

با نگاهی به بلاک‌کد ویروس، متوجه خواهید شد که این ویروس با ایجاد تغییر در رجیستری، باعث غیرفعال شدن ماوس می‌شود.

شما می‌توانید به کمک اپلیکیشن BatToExe‎ ویروس خود را به یک فایل اجرایی (EXE) نیز تبدیل نمایید.

در صورت سوء استفاده عواقب این کار به عهده ی خود فرد است و هیچ گونه مسؤلیتی برای ما ندارد.

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

 

آیا شبکه‌های بی سیم، مثل شبکه تلفن همراه و شبکه وای‌فای برای سلامتی انسان مضر است؟

موضوع اثرات شبکه‌های بی‌سیم بر سلامتی انسان‌ها در سال 2011 از طرف آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) به عنوان عامل Group 2B در عوامل سرطان‌زا دسته‌بندی شده است . عواملی در Group 2B دسته‌بندی می‌شوند که اثرات آن‌ها در ایجاد سرطان در انسان‌ها به وضوح مشخص، قابل اندازه‌گیری و یا توسط اعداد و ارقام قابل‌بیان نیست.

 

اما واقعیت ماجرا چیست؟

.

.

.

ادامه مطلب --->

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

 

 

اورکلاک (Overclock) عملی است که منجر به سرعت بخشیدن به اجزاء سخت افزاری کامپیوتر می شود.عمل اورکلاک را عمدتا برای پردازنده اصلی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) انجام می دهند.در واقع ما با اورکلاک کردن یک جزء سخت افزاری ؛ عملکرد و کارکرد آن را بهبود می بخشیم.با بالابردن کلاک اجزای سخت افزاری ؛ تعداد انجام عملیات در هر ثانیه افزایش می یابد و به طبع ؛ عملکرد سیستم ما بالا می رود و سرعت انجام عملیات افزایش می یابد.اما لازم به ذکر است که با انجام عمل اورکلاک ؛ گرمای اضافی و بیشتری تولید می گردد و حتی ممکن است کار به جایی برسد که برای خنک سازی قطعه داغ شده ؛ به تجهیزات خنک کننده نیاز داشته باشیم !

 

اورکلاک کردن چیست ؟

پردازنده اصلی (CPU) کامپیوتر خود را در نظر بگیرید.هنگامی که در خط تولید کارخانه ؛ تولید می گردد ؛ به گونه ای آن را تنظیم می کنند که در رنج فرکانسی خاص و مشخصی کار کند و برای آن یک ماکسیموم ( بیشینه ) فرکانس کاری نیز در نظر می گیرند. اگر CPU شما استاندارد باشد ؛ برای انجام محاسبات زیادی حرارت تولید نمی کند و داغ نمی شود . بنابراین نیازی به خنک کننده خاصی ؛ برای خنک کردن CPU ندارید.اما شاید شما دوست داشته باشید که این محدودیت کار CPU را بردارید و سرعت آن را بالاتر ببرید.اما برای انجام این کار باید از کجا شروع کنید ؟ برای افزایش سرعت CPU ؛ شما می توانید وارد تنظیمات بایوس (BIOS) شوید و از آنجا تنظیمات استاندارد را دست کاری کنید تا افزایش سرعت در CPU شما ظاهر گردد.پیش از دستکاری تنظیمات استاندارد ؛ حتما به یاد داشته باشید که با استفاده از اورکلاک کردن ؛ سرعت سخت افزار مورد نظر شما بالا می رود اما انرژی ای که مصرف می کند هم به صورت مستقیم بالا می رود و درنتیجه بالا رفتن مصرف انرژی الکتریکی ؛ حرارت تولیدی قطعه مورد نظر شما است ! حتما دمای قطعه ای که اورکلاک می کنید را مداوم بررسی نمایید تا قطعه شما دچار آسیب نشود.بارها دیده شده است که آسیب هایی ناشی از داغ شدن زیاد قطعه سخت افزاری ؛ خودشان را در هنگام استفاده های سبک ویا سنگین نشان می دهند به صورتی که مثلا در هنگام استفاده شما از کامپیوترتان ؛ نا پایداری هایی از عملکرد قطعات سخت افزاری سیستم خود حس می کنید که حتی ممکن است با بلو پیج معروف ! هم مواجه گردید و یا سیستمات مداوم ری-استارت گردد !

آیا من می توانم عمل اورکلاک را انجام دهم ؟

باید اعتراف کنم که شما هر CPU ای را مجاز نیستید که اورکلاک کنید ! زیرا چندی از مادربورد ها (motherboards) هستند که اجازه تغییر فرکانس کاری قطعات سوار شده روی آن ها را به شما نمی دهند و به اصطلاح این فرکانس ها را لاک (قفل) کرده اند.بد نیست بدانید که ؛ کمپانی “اینتل” (Intel) ؛ CPU های امروزی خود ( مثلا مدل “Extreme Edition” ) را به صورتی طراحی کرده است که ، در آن ها ضریب کلاک لاک شده و شما نمی توانید در آن ها تغییر ایجاد کنید و اجازه اورکلاک آن ها را ندارید.پیشنهاد من به شما این است که اگر شما به دنبال جمع کردن یک سیستم قوی ( مانند سیستم های خاص برای اجرای بازی های کامپیوتری ) ؛ هستید به دنبال قطعات سخت افزاری ای بروید که در آن ها اجازه تغییر اورکلاک را دارید.البته باید حتما آن ها را خودتان با تجهیزات خنک کننده ؛ به خوبی خنک کاری کنید و حرارت تولیدی اضافه آن ها را بگیرید.

چرا ممکن است روزی به اورکلاک کردن نیاز پیدا کنیم ؟!

همان طور که از ابتدای صحبت هایم در رابطه با اورکلاک و نحوه کار آن برای شما توضیح دادم ؛ چندین بار به نتیجه اورکلاک کردن یک قطعه سخت افزاری اشاره کردم.پس کاملا برای شما روشن شده است که مزیت و ارجحیت میان دو سخت افزاری که اولی قابلیت اورکلاک شدن دارد و دومی این قابلیت را ندارد با کدام است ! باز هم تکرار می کنم ؛ مزیت اورکلاک کردن یک قطعه سخت افزاری ، افزایش سرعت و بهبود عملکرد آن می باشد.البته امروزه CPU هایی که تولید می شوند پس از اورکلاک کردن ؛ آن قدر سرعتشان افزایش نمی یابد که به چشم شما بیایند و برایتان محسوس باشد.بگذارید منظورم را واضح تر برای شما بازگو کنم.درواقع ؛ در جاهایی که شما افت سرعت دارید همه کانون توجهتان نباید روی سرعت CPU باشد ! مثلا اجرای مایکروسافت آفیس یا حتی لحظاتی که سیستم عامل شما به اصطلاح بالا می آید ( اجرا می شود ) ؛ افت سرعت سیستم شما ناشی از کند بودن سرعت عملکرد CPU نیست ! بلکه این افت سرعت ، کند بودن هارد دیسک شما را می رساند ! در این صورت پیشنهاد من به شما به جای اورکلاک کردن ؛ استفاده از یک SSD ( دیسک حالت جامد ) به جای HDD می باشد.

گیمر ها و کاربران حرفه ای همیشه به دنبال این هستند که سخت افزارشان سریع ترین سرعت را ارائه نماید ؛ بنابراین آن ها علاقه وافری به اورکلاک کردن سخت افزارهایشان دارند.با این وجود همان طور که از حال و هوای بازار بازی های کامپیوتری با خبرید ؛ می دانید که بازی های امروزی بسیار وابسته به کارت گرافیک هستند و پردازنده های مدرن در حالت استاندارد به تنهایی برای اجرای هرچه بهتر این بازی ها کافی نیستند.بنابراین باید اذعان کنم که ، در اغلب موارد با اورکلاک کردن پردازنده اصلی ، شما کمکی به اجرای سریع تر بازی هایتان نمی کنید.

چگونگی عملیات انجام اورکلاک

شما برای این که هر نوع پردازنده با هر نوع مادربوردی را اورکلاک کنید باید از روش مخصوصی استفاده نمایید.بسته به مدل پردازنده ها و مادربوردها این روش ها متفاوت است و نمی توان یک روش کلی و یک آدرس خاص برای مسیر یابی منوهای مربوطه عنوان کرد اما به اصول بیس و پایه ای اورکلاک اشاره می کنم :

» سیستم خنک کاری سخت افزار :

هنگامی که شما پردازنده ای را تهیه می کنید ؛ در کارخانه برای آن یک فن و هیت سینک اصلی (heat sink) تعبیه شده است که در جعبه پردازنده آن را می یابید.باید بدانید که فن و هیت سینکی که مشاهده می کنید به منظور استفاده از پردازنده در سرعت استاندارد و تعریف شده ؛ طراحی گشته و نمی توان برای اورکلاک کردن روی آن حساب کرد و به آن تکیه کرد.باتوجه به این که با اورکلاک کردن ؛ شما حرارت تولیدی دارید ؛ پیشنهاد من این است که به صورت جدی به دنبال یک سیستم خنک کاری مناسب بگردید.به فن موجود روی پردازنده تکیه نکنید و فن های موجود بر روی بدنه کیس را هم تقویت نمایید.زیرا با این فن ها شما می توانید هوا را جریان دهید و هوای خنک را از جلو یا اطراف به داخل کیس وارد کنید و متناوبا هوای گرم را از پشت کیس یا حتی کناره های کیس ؛ خارج کنید و به محیط اطراف بفرستید.حتی استفاده از یک کیس بزرگ تر با ابعادی بزرگ تر ؛ کار خنک کاری را در پردازنده اصلی و کارت گرافیک تسریع می بخشد.بدانید که وجود فن در کنار هیت سینک این عمل را بهبود می بخشد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

احتمالاً براي شما بسيار پيش آمده است وقتي با كامپيوتر كار مي كنيد احساس كنيد جز سر و صداي زياد فن صداي ديگر نمي شنويد و اگر يك كارت گرافيك قدرتمند داشته باشيد احتمالاً صداي فن آن هم به ديگر فن ها اضافه مي شود. در اغلب كامپيوترها اين فن ها به خوبي از عهده وظيفه خود كه همان خنك كاري چيپ هاست به خوبي برمي آيند اما براي افرادي كه مي خواهند از بهترين سخت افزار و آخرين تكنولوژي استفاده كنند و در عين حال بار پروسسي زيادي روي كامپيوتر خود مي اندازند ممكن است فن به تنهايي قادر به تهويه گرماي توليد شده نباشد.

در اين حالت خنك كاري با مايعات يا آب راه حل مسئله است اين عمل ممكن است كمي غير منطقي به نظر برسد (آب آن هم در درون كامپيوتر!) اما اين حقيقتي است كه براي خنك كاري، آب به مراتب بهتر از هوا عمل مي كند. سيستم خنك كاري با آب در كامپيوتر بسيار شبيه سيستم خنك كاري اتومبيل است. با اين تفاوت كه به جاي موتور اتومبيل، پروسسور كامپيوتر با آب خنك مي شود. همه اين سيستم ها براساس يك اصل ساده ترموديناميك كار مي كنند كه مي گويد: «گرما از جسم گرمتر به جسم سردتر كه در مجاورت آن قرار دارد منتقل مي شود. تا زمانيكه آن دو جسم هم دما شوند.» مي دانيم كه پروسسور كامپيوتر به شكل يك چيپ ست است اين چيپ شامل تعداد بسيار زيادي ترانزيستور است كه هر كدام مانند يك سوئيچ صفر و يك (قطع و وصل جريان) عمل مي كنند وقتي پروسسور در حال كار است اين ترانزيستورها با سرعت بالا در حال صفر و يك شدن هستند و اين يعني عبور جريان بالا از پروسسور و در نتيجه ايجاد مقدار قابل توجه گرما.

در بيشتر كامپيوترها اين گرما با استفاده از يك قطعه آلومينيومي كه سطح تماس بالايي دارد به نام heat sink و يك فن اين گرما را دفع مي كنند تا از سوختن پروسسور شما جلوگيري كنند. يعني براساس همان اصل ترموديناميكي چيپ هيت سينك را گرم مي كند. و هيت سينك هوا را گرم مي كند و فن هواي گرم از آن منطقه خارج و هواي سرد را جايگزين مي كند. در بيشتر مواقع اين سيستم به خوبي كار مي كند اما بعضي مواقع اين قطعات الكترونيكي گرماي بيشتري از توان سيستم تهويه هوا توليد مي كنند. و نيز گاهي بعضي از چيپ overclock مي شوند يعني به گونه اي تنظيم مي شوند كه از سرعت حالت كار عادي خود سريعتر كار كنند و بنابراين گرماي بيشتري توليد مي كنند. و در ست همينجاست كه سيستم خنك كاري با آب وارد كار مي شود. آب هدايت گرمايي بيشتري از هوا دارد. و مي تواند گرما را سريعتر از هوا منتقل كند. همچنين آب ظرفيت گرمايي ويژه بالاتري دارد. و قبل از اينكه شروع به گرم شدن كند مي تواند گرماي بيشتري جذب كند.

بنابراين دو دليل مي توان براي ضرورت استفاده از سيستم خنك كاري با آب آورد:

1ــ قطعات الكترونيكي گرمايي بيشتر از آنچه هواي اطراف مي تواند جذب كند توليد كنند. 2ــ فن بايد به اندازه كافي بزرگ و قوي باشد تا گرماي اضافي را دور كند بنابراين برق بيشتري مصرف مي كند. و گرد و غبار بيشتري وارد كامپيوتر مي شود. و همين طور سر و صداي زياد توليد مي كند.

ياد بگير دات كام


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

عملیات طراحی و توسعه نسل بعدی USB  که مشکلات سازگاری با کانکتورهای رایج در بازار را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد، از همین الان آغاز شده است. این موضوع به این معنی است که امکان استفاده از این فناوری در دستگاه‌های باریک، نیز بسیار ساده‌تر از گذشته صورت خواهد گرفت.

این کانکتور جدید که Type-C نام دارد در اصل، یک بروزرسانی جدید برای USB 3.1 خواهد بود و انتظار می‌رود که در اواسط سال 2014 میلادی به طور رسمی معرفی و روانه بازار شود.

هنوز هیچ تصویری از Type-C به بیرون درز نکرده، اما گفته می‌شود که از نظر ابعاد و اندازه شبیه به Micro USB و کانکتور لایتنینگ اپل بوده و در انتها نیز برگشت‌پذیر است. قابلیت برگشت‌پذیر بودن بدان معنی است  که برای اتصال USB به راحتی از هر سمت آن ( سمت بالا یا پایین کانکتور) می‌توانیم اقدام کنیم و نیازی به چک کردن جهت کانکتور نمی‌باشد.

آقای «برد ساندرز»، رئیس هیت مدیره کمپانی USB 3.0 Promoter Group اعلام کرد:  Type-C بالاخره دست‌خوش تحولاتی شگرف در زمینه‌های طراحی و قابلیت استفاده خواهد شد.

«الکس پلگ»، از کمپانی اینتل در این مورد می‌گوید:

این فناوری جدید قابلیت استفاده در ابزارهای فوق باریک، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی را دارد.

از آن‌جا که فناوری Type-C یک کانکتور کاملا جدید و مدرن است، کمپانی توسعه دهنده آن یعنی USB 3.0 Promoter Group مجبور است ویژگی‌هایی را در نظر گیرد تا بتوان از این فناوری در شارژرهای بی‌شمار USB نیز استفاده نمود. اما نباید فراموش کرد که دوران نیاز به یک پورت جدید یو‌اس‌بی فرا رسیده است؛ زیرا همان‌طور که اپل با معرفی کانکتور لایتنینگ و همچنین سامسونگ با معرفی پورت یو‌اس‌بی جدید خود برای گوشی گلکسی نوت 3، سعی در جا انداختن استانداردهای خود هستند، نیاز به استفاده گسترده از Type-C به شدت احساس می‌شود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, توسط givargiz

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد